Morjes' meniks' se kesä jo?  -Ei, ei se ole vielä kunnolla alkanutkaan. -Häh, no koskas se sitten alkaa?- Voi olla että huomenna tai  viikon päästä, niin tai hiukan ennen räntäsateita, tai jotain pikku papuhallaa.....-Just juu-, toi kuulosta jo ihan Suomen suvelle. -Älä vitise, olihan sitä tossa jo runsas viikko niinmaar pahuksen kuumaa, ett' kaikki parkus hiki otsalla. - Niin, niin keskilämpötila pitää pysyä vakiona, sen takia vaihtuu kelitkin äärestä toiseen.  - Juu ennen vanhaan, oli talvella pakkasta ja kesät olivat niin mukavan lämpöisiä. Yötkin oli kuin linnunmaitoa. Uikkareissa sai heilua vuorokauden läpeensä. Että sillä lailla!! -Kuikas vanha te nyt sitten olette? -No tota, ei se siihen kuulu, kyllä mun muisti vielä hyvin pelaa, luulisin.....- Meinaan vaan että mulla oli ihan sama juttu, silloin kun minä olin nuori, enkä mä ole vielä kun kolmekymppinen. -Köhhh, siis ihan penska vielä.  -Mä olen sentään jo eläkkeeläki ja saan uistellakin ilman kalakorttia.....      

        -Mahtaako se sitten loppujen lopuksi olla näitten kesien kanssa niin, että mitä vanhemmaksi tulee, sen kauniimmilta ja lämpöisemmiltä ne nuoruuden kesät muistellessa tuntuu!!                              - Kyllä se varmaan niin on, koska minullakin on jo ihan sama tunne.........